zaterdag 19 april 2014

Vrolijk Pasen / Glad Påsk

Het is dit jaar niet mogelijk om mijn vazen te vullen met narcissen met pasen. Ze zijn uitgebloeid. 
In plaats van het vrolijke geel worden we omringd door de geuren van de seringen en....

I år är det inte möjligt att fylla mina vaser med påskliljor till påsk. Dem har blommat över. 
I stället för den glada gula färgen njuter vi av doften av syrener och....

de lelietjes der dalen. 

Liljekonvaljer.
Ook met deze bloemen wordt het fijne dagen. 
Wens jullie allemaal heel vrolijke en gezellige paasdagen.

Men även med dem här blommorna kommer vi att ha några fina dagar.
Önskar alla en mycken trevlig och Glad Påsk.

13 opmerkingen:

skapa och inreda zei

Men åh så underbart, kan nästan känna doften av syren och liljekonvalj :)
Önskar dig och de dina en fortsatt trevlig Påskhelg.
Kram
Annika

ansepanse zei

åh så vackert, underbart vackert, dem får vi vänta på än ett tag här hos oss
Sv: fast sniglar skulle jag nog inte äta, aldrig :) faktiskt, stackars dotterns sambo :)
här har varit riktigt sommarväder, igår och det verkar bli likadant idag
kramar vännen

Willy zei

Dit zijn ook prachtige boeketjes voor de Pasen. Fijne paasmaandag nog!

ansepanse zei

Sv: jo, igår hade vi riktigt varmt sommarväder, idag är det lite annat, det är helmulet men temperaturen är i alla fall modiga + 16,4 grader
vad tyckte dotterns sambo om sniglarna då? :) jag är nyfiken
ha en bra dag
kramar

Black Iris zei

Men har Syrenerna redan slagit ut hos dig...
Kan riktigt känna doften från bilden..

Kram Maidi

Antje uit Urk zei

Prachtige kleuren!
groetjes,

Hantverkarglädje zei

Nästan så det känns ännu underbarare med syren och liljekonvanlj. Krokusen som min sons fru har var nästan utblommad när jag var dit och detta är ju även ovanligt här. Bara roligt att våren är tidig bara den nu orkar hålla i sig. Vi får hoppas eftersom den tidiga våren verkar räcka överallt i år.

LÁrt de Vivre zei

Oj vad det blomar hos dig...och så härliga syrener. Det doftar underbart!!

kram Kajsa

ansepanse zei

Sv: jadu, jag har nog massor av bilder på mina vovvar :) jag kan ju inte låta bli att ta bilder på dem
här är det mulet idag och + 14,3 just nu, inatt var det ner till - 0,4 men det var nog bara en liten stund
så familjen är där en längre tid?
njut nu av allt vännen
kramen

ansepanse zei

Sv: jaså, de åkte i morse, då får ni vänta tills nästa besök igen :)
här är det soligt idag :) just nu + 16,3 grader
kramar vännen

ansepanse zei

Sv: nej, jag bryr mig inte om att byta, jag kan nog använda dem även om jag inte gillar färgen
jaha, han och flickorna tyckte om smaken av sniglar :) jag tror inte jag skulle våga smaka
här har vi riktigt sommarväder men runt första maj ska det tydligen bli betydligt kallare :( så det gäller att njuta nu
kramar vännen

ansepanse zei

Sv: det är skönt med promenader :) njut av den och naturen :)
ha det gott
kramar vännen

Anjas Hill zei

Hejsan kära Vän!
Även om vår försommar och vår är extremt tidig så har vi inte blommande syrener ännu! Vilken tur! Jag undrar nästan över majblomningen? Blommar allt nu eller blir det lite kvar till maj? Jo! Syrenerna får vi i alla fall njuta av sedan. Din fina bild ger en förnimmelse av den underbara syerendoften...! Ha det så gott! /Anja