dinsdag 5 april 2011

Meer lente / mer vår

Het is nog steeds schitterend weer. Ik ben de hele dag buiten bezig. Vandaag nieuwe aardbeien geplant en nog steeds aan het schoonmaken. Met dit mooie weer echt geen straf. Det är fortfarande strålande väder. Jag är ute hela dagarna och jobbar. Idag planterade jag nya jordgubbsplantor och jag håller fortfarande på med vårstädning. Med det här vädret gör det verkligen ingenting. Mijn botanische tulpen zijn zo mooi. Mina botaniska tulpaner är så vackra! En de voorspelling voor de komende dagen is nog steeds goed. Heerlijk! Och väderleksrapporten för dem kommande dagarna är fortfarande bra. Underbar!


7 opmerkingen:

Annelis hantverk zei

Underbar vårträdgård du får njuta av och tulpanerna är riktigt vackra!
Ha det gott!

Annika Christensen zei

Låter skönt med fint väder här blev det höst på em idag. Det skall blåsa mycket sägs det.
Vacker tulpan.
Hälsningar
Annika

Haakmeisje zei

Jeetje, ik had zelfs je vorige bericht genmist; jij gaat net zo hard als het voorjaar! Bewaar je wel de echt leuke rommelmarkten tot ik er ben? En zo niet, ik zoek nog leuke ovale lijstjes voor mijn borduursels...Kram, A.

Anjas Hill zei

Hejsan Anje!
Jag gläds med dig att du har strålande väder - då vet jag ju i alla fall att det inte har tagit slut helt...;)))!
Jag njuter med dig! Du är en smart kvinna som har lyckats att välja rätt;)))!/Anja

ansepanse zei

vilken vacker tulpan, en sådan har jag aldrig sett förut, måste vara härligt att bara vara ute hela dagarna i så fint väder
Sv: jo, mamma måste gå igenom det själv men jag försöker finnas där för henne och vi pratas vid i telefon varje dag
kramar till dig vännen

Merja zei

Det låter som du är på rätt plats:) Fast jag kan inte klaga...har varit ute i fem timmar i trädgården idag. 11 grader varmt. Perfekt att plocka i rabatterna. fint blev det med eller ser städat ut. Vilket överflöd med vår blommor på din första bild! Här blommar en lite tos vintergäck och en med blåsippor:)
Ha det gott och njut av värmen!

Willy zei

En wat heerlijk met het zonnnetje in je tuin. Een ware bloemenpracht en die tulp is heel apart. Geniet van dit alles. Lieve groet