zondag 3 april 2011

Het is..../ Det är....


Vandaag naar de eerste rommelmarkt van dit seizoen. Ondanks het mooie weer en het feit dat het binnen was was er erg weinig belangstelling. Jammer. De tocht er naar toe was prachtig. er staat zoveel in bloei. Sleutelbloemen, bosanemoontjes, (en natuurlijk veel paardebloemen), appel- en perzikbomen. Gewoon te veel om te laten zien. Idag var det dags för årets första loppis. Fast det var vackert väder och det var inomhus var det inte många deltagare. Tyvärr. resan dit var underbar. Naturen är så vacker just nu. Häggen blommar ,liksom gullviva, vitsippor ( och maskrosor förstås),äpple och persikoträd... För mycket att visa. In de tuin is het ook een drukte van belang. Het is bijna niet bij te houden zoveel als er gebeurd. Elke dag zijn er nieuwe dingen te ontdekken. Het is na een paar regendagen weer volop zomer. Ik hoop nu toch maar op weer een regenbuitje.


I trädgården händer så mycket.Jag hinner knappast med. Varje dag upptäcker jag massor med nyheter. Första vecka var sommar ,sedan nägra regndagar och igen sommar. Nu hoppas jag att det ska regna lite igen. Så här ser det ut just idag. Fast jag fick inte med allt.

6 opmerkingen:

Willy zei

Voor de prachtige rit zou je er dan al naartoe gaan. Jammer dat er niet zoveel kramen waren.
Fijne week in jullie tuin, groetjes

ansepanse zei

jag blir SÅ avundsjuk, vi är LÅNGT efter men det kommer ju tids nog :)
Sv: det är tråkigt när nya skor ställer till med elände, hoppas att skorna blir ingådda ordentligt så både du och jag slipper sånt i fortsättningen
ha en fin-fin måndag vännen - kramar

Gela zei

Vad härligt det låter ute hos dig!!! Skulle så villa dra in doften av blommande hägg. Älskar den. Ha en fin fin kväll/Gela

kullervilla zei

Sommar låter så njutbart :=) häggen blommar...doftar,
Loppis blev det några fynd ?
Kramiz//kullervilla

Black Iris zei

Åhhh vad jag längtar tills det ser ut så där här hos oss också...

Kram Maidi

ansepanse zei

Sv: jag har inte kunnat det där med sms så länge heller :) det är bara att träna :)
idag regnar det hos oss
kramar till dig