woensdag 30 maart 2011

tuindag / trädgårdsdag

Vandaag een groot deel van de dag in de tuin doorgebracht. Op het schuurdak van de buurvrouw lag de zwerfkat me goed in de gaten te houden. Hij heeft een dikke wintervacht en nauwelijks nog oren. Zolang we hier wonen loopt hij al rond. Ongelofelijk dat hij tot nu toe heeft overleefd. Idag har jag största delen av dagen jobbat i trädgården. På taket till grannfru's bod har den här katten hållit ett öga på mig. Han är en "luffare". Pälsen är tjock och öronen är nästan borta. Alla år vi bor här har han funnit. Otroligt egentligen att han hittills har överlevt. Het ziet er al echt voorjaarsachtig uit. Det ser redan riktig våraktig ut.
Mijn lichtroze pioenroos groeit heel hard.


Min ljusrosa pion växer väldigt snabbt.
Heb ook een kruidentuintje in orde gemaakt. Er staan kruiden op meer plaatsen maar dit staat dicht bij het huis.


Har fixat en liten kryddträdgård. Det finns kryddor på flera ställen men dem här står närmast huset.
Voor morgen is weer regen voorspeld. Maar tussen de buien door ben ik nog wel bezig in de tuin.Er is nog veel te doen.


I morgon kommer det att bli regn men mellan skurarna är jag nog ute i alla fall. Det finns mycket kvar att göra.

13 opmerkingen:

ansepanse zei

vad mycket vackert som redan kommit upp, dina pioner har redan blivit stora och mina har ännu inte ens stuckit upp ur marken
Sv: tack vännen, det var en så fin solig dag och mycket fina blommor
bamsekramar

Willy zei

Ik moest wel twee keer kijken om te zien wat voor en achter is van de kat.
Je zult nu wel per dag anders op je tuintje kijken, het groeit allemaal zo snel.
Lieve groet

Willy zei

TUIN ;)
Ik zal er nooit meer tuintje van maken!

Unknown zei

Jag blir alltid lika avundsjuk när jag ser dina bilder! Tänk vilken skillnad det är på klimatet. Otroligt, egentligen!

Ha en riktigt skön dag i trädgården (melllan skurarna)!

Charlotta

Annelis hantverk zei

Jag njuter verkligen av dina trädgårds bilder!
Här skall vi få plusgrader till helgen, äntligen.
Ha en fin dag!

ansepanse zei

Sv: J påstår att jag snarkar, men jag tror inte att varken du eller jag snarkar, J däremot snarkar väldigt ibland, då får jag putta till honom riktigt ordentligt :) imorgon ska jag ut och leta efter fler vårtecken
ha det gott vännen - kramar

Haakmeisje zei

Wat een pracht en groei weer in die enorme tuin van jou! Ik geloof dat N ook jou groene vingers heeft dus met je kerstboom komt het vast goed! Kram, A.

kullervilla zei

Så långt allt kommit nere hos er. Blir så avis :=)) Men solen är framme här och det är plus grader så det finns hopp.
Så söt katt du har som tittar på dig, liknar en pälsmössa.
kramiz//kullervilla

ansepanse zei

Sv: nu sitter jag redan i Tv-soffan annars hade gått och räknat, men jag ska räkna mina buddhor imorgon så ska du få veta hur många jag har
ja, nog kan J somna precis var som helst :)
ha en fin helg - bamsekramar

ansepanse zei

Sv: jo, jag kan visa fler buddhor lite då och då :) idag har vi haft väldigt dimmigt + 10 grader men det kändes ändå rått och kallt
ha en fin lördagskväll - bamsekramar

Antje uit Urk zei

Heerlijk, Anje, om te tuinen! En wat zielig die zwerfpoes!! Wil hij niet in een kattenopvang of zo?groetjes en een fijne zondag!

Anjas Hill zei

Oj så långt våren har hunnit hos dig Anje! Och katten, en riktig överlevare...en riktig mjuk-tuffing!/Anja

C De-sign zei

Härligt du har det! Jag saknar dig här! Men jag skriver ett mail..... Kram fr C