maandag 31 mei 2010

Even weg! ? Borta ett tag

Ik vertrek voor een week naar Nederland. In de tuin gebeurt een heleboel en dat wil ik nog even laten zien. Eigenlijk kan ik helemaal niet weg natuurlijk in deze tijd van het jaar. Maar ja, de kleindochters wil ik weer zien. Die groeien ook per slot.

Jag åker till Holland på en drygg vecka. I trädgården händer det en massa och det vill jag visa nu. Egentligen är det naturligtvis omöjligt att resa bort från sin trädgård så här års. Men jag vil gärna träffa dotterdöttrarna. Dem växer också.
Clematis Nelly Moser, Vergeetmij nietjes en Vlijtige Liesjes.

Klematis Nelly Moser,Förgetmigej och Flitiga Lisa.
Mijn roze brem.
Min rosa gingst.

De lupinen groeien enorm. Jammer genoeg zijn de rode en witte verdwenen.
Lupinerna växer otroligt stor. Tyvärr har dem röda och vita försvunnit för mig.
Deze kleur iris staat fantastisch bij de berberis.
Den här färgen på min iris gör sig underbar mot Berberis.
Kleuren.
Färgar.
Ik heb veel blauw en lila/roze in mijn tuin.
Jag har mycket blått och lila /rosa i min trädgård.
De Weigelia staat in bloei. Een mooie donkerrode.
Weigelian blommar. Det är en vacker mörkröd.
Deze roos ruikt heerlijk.
Den här rosen luktar jättegott.
De rozen in onze cour zijn oud. Geen idee hoe oud.
Rosorna i vår cour är mycket gamla. Ingen aning hur gammal.

































































8 opmerkingen:

Tigris Predikantan zei

Det var verklige vackra blommor! Hoppas din resa blir bra. Klart man väljer barnbarnen först!
:)

Haakmeisje zei

Wat een boel mooie bloemen! En toch leuk dat je ook even bij ons komt kijken hoe de meiden groeien en bloeien. Kram, A.

Birgitta zei

Det är det viktigt att få träffa sina barnbarn, trädgården finns ju alltid kvar där man lämnat den, men barnbarnen flyttar på sig efter hand. Så vackert med alla dina blommor och så trevligt att ha riktigt gamla rosor i sin trädgård. Ha nu riktigt trevligt i Holland med dina dotterdöttrar. Kram Birgitta

Anjas Hill zei

Vilken fantastiskt vacker bild i din header!
Och jättefina bilder på söta, fina växter!
Visst är det svårt att åka ifrån sin trädgård, men det är desto härligare att komma tillbaka!/Anja

C De-sign zei

Hoppas att du får härliga dagar tillsammans med barn och barnbarn!!! Trädgården väntar på dig..... det är ljuvligt nu.... jag NJUTER i fulla drag! Snart , snart är det sommarlov..... KRAM fr C

ansepanse zei

vilka vackra blommor du har i trädgården
hoppas resan blir fin-fin
kramar

Tigris Predikantan zei

Hemma igen? Hoppas du inte blir besviken: samma författare men en annan av hennes böcker ... den är bättre men dock inte den jag hade bild på...
:)

Unknown zei

Åh så många vackra blommor du har! Längtar till mina rosor ska börja blomma. Inga ha slagit ut hos oss ännu. Hoppas du hade en trevlig resa till Holland.
Ha det gott,
Charlotta